دانش جوی امروز

این وبلاگ پل ارتباطی است میان من و دانشجویانم ... آنانی که در پی علم روزند و دانش جوی امروز...

دانش جوی امروز

این وبلاگ پل ارتباطی است میان من و دانشجویانم ... آنانی که در پی علم روزند و دانش جوی امروز...

نمونه طرح تجاری 6

نمونه یک طرح تجاری یا طرح کسب و کار یا    bisenes plane قسمت ششم

تاسیس و راه اندازی یک شرکت آشپزی خصوصی



 

6)مدیریت کسب و کار:

هزینه ها , اعتبار و جریان نقدینگی= به دلیل حجم بالای مواد غذایی که شرکت آشپزی خصوصی آرزوخریداری میکند , آرزو از سوپرمارکت ها و شرکت های تامین کننده ی مواد غذایی در منطقه , به صورت اعتباری(غیرنقدی) خرید خواهد کرد. طی سال اول شرکت آشپزی خصوصی آرزو چک مدت دار(چکی که تاریخ دریافت آن برای همان روز نمی باشد و دریافت کننده می تواند مدتی بعد آن را دریافت کند) از مشتریان خود نخواهد پذیرفت و مبالغ را تنها به صورت نقدی با چک روز از مشتریان دریافت خواهد کرد. بودجه ی نقدی ماهانه ی زیر که برای شرکت آشپزی خصوصی آرزو پیش بینی شده است یکی از ماه های سال اول فعالیت کسب و کار را به صورت نمونه نشان می دهد که آرزو طی آن برای مشتریان به مدت 21 روز در ماه آشپزی میکند.

ورودی های نقدینگی

           فروش های نقدی ( 2140000)                                              840000 تومان

مجموع ورودی های نقدینگی                                                                     840000 تومان

خروجی های نقدینگی

           هزینه های متغیر : خوار و بار ( 21× 7000)                              147000تومان

           هزینه های متغیر: نیروی کار (21× 16000)                             336000 تومان

           تبلیغات (فقط در ماه اول بوده است )

           استهلاک ( 12 ÷ 80000)                                                          6667 تومان

           بیمه ( 12 ÷ 280000)                                                              23330 تومان

           تلفن ( 12 ÷ 400000)                                                             33330 تومان

           سایر هزینه های ثابت (مرتبط با خودرو) ( 12 ÷ 500000)         41667 تومان

سایرهزینه های عملیاتی (مرتبط با آشپزی) ( 12 ÷ 500000)     41667 تومان

مجموع خروجی های نقدینگی                                                                629661 تومان

نقدینگی موجود                                                                                                   210339 تومان





دنباله رادر ادامه ی مطلب مشاهده فرمایید....

 

 

 

تولید و توزیع =طی سال اول فعالیت کسب و کار , شرکت آشپزی خصوصی آرزو غذاها را در منزل مشتریان تهیه خواهد کرد.تنها مورد مربوط به توزیع , حمل و نقل خوار وبار به منزل مشتریان است که با استفاده از خودروی شخصی آرزو مهرزادی انجام میشود که شرکت هزینه ی بنزین و نگه داری آن را پرداخت میکند.

عملیات =ساعات کار : شرکت آشپزی خصوصی آرزو به طورمعمول از ساعت 11 صبح تا 5 بعدظهر در منزل مشتری فعالیت میکند. آرزو صبح ها مواد غذایی را خریداری میکند و در صورت لزوم مواد غذایی را به صورت عمده برای چند مشتری تهیه می نماید.

درخواست پخت مجدد: اگر مشتری از ناهاری ناراضی باشد , آرزو ناهار دیگری برای او تهیه خواهد کرد. اگر مشتری طی 4 ماه یا کمتر , دوبار اظهار نارضایتی کند , آرزو در کارش دقت بیشتری خواهد کرد تا دلیل نارضایتی او را پیدا کند و شرکت دوناهار اضافی به صورت رایگان برای آن مشتری ارایه خواهد داد.

رضایت مشتری : شرکت آشپزی خصوصی آرزو به تبلیغات شفاهی (نوعی از تبلیغ که درآن یک مشتری به مشتریان دیگر استفاده از کالا یا خدماتی را سفارش کند) وابسته خواهد بود.بنابراین باید جلب رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد.ارایه ی خدمات مناسب به مشتری برای موفقیت شرکت آشپزی خصوصی آرزو حیاتی است .

خرید کردن =شرکت آشپزی خصوصی آرزو صبح ها مواد غذایی را براساس نیاز مشتریان خریداری میکند و در صورت امکان نیز آنها را به صورت عمده می خرد و فروشندگانی را انتخاب میکند که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت مناسب باشند . برخی از مواد غذایی مانند گوشت یا فراورده های آن , فقط هنگام نیاز تهیه می شود تا از فساد آن جلوگیری شود.

شرکت آشپزی خصوصی آرزو با استفاده از مواد غذایی هرفصل ناهارها را تهیه میکند. به علاوه شرکت با کشاورزان منطقه که مواد غذایی را بدون استفاده از کود شیمیایی پرورش میدهند ارتباط برقرار میکند تا از بهترین قیمت و کیفیت اطلاع و اطمینان حاصل نماید.

موجودی =شرکت آشپزی خصوصی آرزو موجودی شرکت را در حداقل ممکن حفظ میکند و تنها مواد غذایی که مصرف زیادی دارند, مانند ادویه و چاشنی ها را دریک ظرف مخصوص ذخیره ی  مواد غذایی در خودروی خود نگهداری می کند.شرکت از راهبرد "خرید هنگام نیاز" برای تامین موجودی استفاده خواهد کرد. بدین معنا که اقلام در هنگام نیاز خریداری خواهند شد و ذخیره ی دراز مدت ضرورتی ندارد.به این ترتیب سرمایه ی شرکت صرف خرید مواد غذایی به مقدار زیاد نخواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد