دانش جوی امروز

این وبلاگ پل ارتباطی است میان من و دانشجویانم ... آنانی که در پی علم روزند و دانش جوی امروز...

دانش جوی امروز

این وبلاگ پل ارتباطی است میان من و دانشجویانم ... آنانی که در پی علم روزند و دانش جوی امروز...

نمونه طرح تجاری 7

نمونه یک طرح تجاری یا طرح کسب و کار یا    bisenes plane قسمت هفتم

تاسیس و راه اندازی یک شرکت آشپزی خصوصی

7)برنامه برای رشد:

رشد کسب و کار= اهداف تجاری کوتاه مدت : طی سال اول شرکت آشپزی خصوصی آرزو در نظر دارد برای خود پایگاهی از مشتریان سود آور ایجاد کند تا بتواند تا پایان سال , 21 روز در ماه را در منزل مشتریان آشپزی کند . در این صورت شرکت میتواند به هدف خود در زمینه ی دستیابی به درآمدی معادل 10080000تومان  در سال دست یابد.

اهداف تجاری بلند مدت : شرکت آشپزی خصوصی آرزو پیش بینی میکند که پس از ایجاد یک پایگاه از مشتریان سودآور, راهبردی فشرده را برای رشد در پیش خواهد گرفت. این شرکت قصد دارد با کرایه یا خرید یک آشپزخانه ی تجاری ,نفوذ خود در بازار را افز ایش دهد .با این کار شرکت میتواند مواد غذایی بیشتری را ذخیره کند و به مشتریان بیشتری خدمات ارایه نماید و در نتیجه درآمد و سود بیشتری داشته باشد.در این صورت غذاها به منازل مشتریان تحویل داده خواهد شد.

چالش ها = چالش های تجاری کوتاه مدت: بزرگترین چالش پیش روی شرکت آشپزی خصوصی آرزو در اولین سالهای فعالیتش, روش ارایه ی خدمات آن است . پختن ناهار در منزل مشتریان , تعداد مشتریانی را که آرزو میتواند به آنها خدمات ارایه دهد , محدود میکند.

چالش های بلند مدت : بزرگترین چالش بلند مدت شرکت , فضای آن است . شرکت آشپزی خصوصی آرزو باید روش ارایه ی  خدمات کسب و کارش را تغییر دهد تا یک آشپزخانه ی تجاری خریداری  یا کرایه کند و بتواند تعداد مشتریانش را افزایش دهد .بدین ترتیب به سرمایه ی بیشتری نیز نیاز خواهد بود و مسلم است که به کارمندان بیشتری , به ویژه کارمندانی که در مهارت های آشپزی مدرک و مهارت دارند , نیاز خواهد داشت .

اعطای نمایندگی و مجوز=اگرچه اکنون برای برنامه ریزی در این زمینه کمی زود است , اما شرکت آشپزی خصوصی آرزو درصدد است بتواند برای کسب و کارش در شهرهای دیگری که جمعیت افراد متخصص در آنها بیشتر است , نمایندگی اعطا کند.

راهبرد خروج= پس از آنکه شرکت آشپزی خصوصی آرزو جای پای خود را به عنوان کسب وکاری پایدار با مشتریانی دائمی محکم نمود , احتمال دارد که به عنوان یک کسب و کار مطلوب برای آشپزی که به دنبال یک کسب و کار آشپزی است , ارزشمند باشد .ولی در هرصورت آرزو در آینده ی نزدیک , برنامه ای برای ترک این کسب و کار پیش بینی نمیکند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد